Návod na Google Maps API pro RW

Spousta hráčů chce začít stavět, ale neví si rady s mapami Google pro Railworks. Zde je tedy jednoduchý návod, jak na to.

Jako první začneme tím, že si otevřeme stránky služby Google Cloud. Cloud je řešení Googlu nejen pro API klíče k mapám a dalším jeho službám, ale také a především pro běh aplikací v Cloudu, místo klasických serverů. I to je zřejmě jeden z důvodů, proč pro zprovoznění map budeme potřebovat platnou platební kartu. Bez té mapy nebudou fungovat!

V případě, že jsme vše udělali správně, můžeme opět spustit hru a v editoru by se nám měli po zmáčknutí klávesové zkratky Ctrl+G načíst mapy.

Hodně štěstí při stavbě mapy!

Autor: zdenekpetrzd

Stavím trať... Neptejte se kdy to bude, protože to já sám nevím...

10 komentářů u „Návod na Google Maps API pro RW“

    1. Ano a ne. Určitý, dost velký počet requestů (načtení jednoho čtverec map) za den je zdarma. Normální člověk ho nemá šanci vyčerpat. Ty se ti nejprve zaúčtují, ale na konci měsíce je Google vynuluje. Poté se za každý další platí asi tisícina dolaru. Zároveň při registraci dostáváš na zkoušku zdarma kredit 300 dolarů. Z platební karty se ti tedy prakticky při normálním používání map např pro stavbu v simulátoru nikdy nic nestrhne.

  1. Ano, je to tak, jenomže to má ještě jeden rozměr. Když ti Google poskytuje něco zdarma (tak jako do loňského června), tak nač je mu teď doprčic moje kreditka???!
    Mám pro to jediné vysvětlení: Tento stav je opět pouze dočasný (aby si abonenti na systém zvykli), a poté bude následovat tvrdé zpoplatnění – tedy platba za každý načtený TIL (čtverec), bez nějakého zdarma kreditu. Pokud v tom ovšem není ještě snaha o odbourání anonymních účtů na Google+Youtube. Protože s anonymně založeným účtem toto vyřešit nelze – kreditka je na jméno a dá se tak následně spárovat s IP adresou účtu. Tohle by na Google-šmíráka taktéž pasovalo.
    Co si o této (od loňska nové) chytristice Googlu myslí uživatelé, je nejlépe poznat na tomto instruktážním videu Google-billing systému, vyvěšeném na YT: https://www.youtube.com/watch?v=ow202dbCfmg&list=PLIivdWyY5sqJ4JUzvP7xqbXwM7Gq7f7uo
    Nejenom z počtu záporných lajků, ale i z příslušných komentů níže.
    Resumé:
    Komu záleží na soukromí a staví nějakou trať v ČR/SR, nechť raději používá šikovný prográmek načítající do TS World Editoru jednotlivé TILY z http://www.mapy.cz . Obejde se tak bez výše uvedené Google-buzerace. Mapy.cz jsou navíc aktuálnější a detailnější, umožňující větší zoom.
    https://railsimulator.simtrains.eu/viewtopic.php?f=19&t=2086
    Kdo staví mimo Česko/Slovensko, může využít Google-Earth a metodu trasování pomocí značek KMZ (popsáno např. v návodu k RW-TOOL). Anebo si založit fake-účet prostřednictvím bílého koně… Opatrnost vůči Google-molochu bude do budoucna určitě na místě…!

    1. Ještě malý dodatek k velmi užitečnému programu RW_Tool z dílny Australana Mike Simpsona:
      Dokončil jsem kompletní překlad manuálu k tomuto programu z angl. do českého jazyka. Má 77 stran (včetně obrazových příloh) a stáhnout si jej zájemci mohou odsud:
      https://uloz.to/!YVwgtdoEiCvC/rw-tools-v8-cesky-pdf
      Samotný RW_Tool byl poslední dobou rovněž zdarma ke stažení (freeware).

  2. Nevím, co jsem minule napsal špatného (nebo nepravdivého), že můj komentář neprošel. Za to, že G. zviditelním svou kreditku, mi Google nenabídne nic lepšího (podrobnějšího), než co je vidět zdarma a bez registrace přímo v Google Earth (Pro). Vytrasovat koleje, silnice, řeky či jezera si mohu taktéž prostřednictvím GE skrze tamní trasování a soubory KML. Následně prostřednictvím RW_Tools konverzí na sériové soubory DCSV.
    Litovat lze pouze toho, že se již nedá používat prográmek RW_Decal, nanášející obtisky bitmap terénu přímo na povrch ve World Editoru.

  3. Dobrý den. Nemáte někdo pro mě nějaký API klíč který nepotřebujete?…Důvod: V současné době nejsem vlastníkem kreditní karty. Děkuji.
    (nebo je zde nějaká možnost jak tam mít ty mapy bez informací o kreditní kartě atd. ?)

    1. 2 Groza: Bohužel, od loňského července už není. Bez API klíče ti Google bitmapy do TS_2019 nepošle. Pokud stavíš nějakou trať mimo ČR/SR, použij metodu, kterou jsem popsal výše. Pokud „pracuješ“ na domácím území, použij níže uvedený prográmek načítající do TS World Editoru jednotlivé TILY z http://www.mapy.cz . Obejdeš se tak bez výše uvedené Google-buzerace. Mapy.cz jsou navíc aktuálnější a detailnější, umožňující větší zoom.
      K utilitě se dostaneš na stránkách railsimulator.simtrains.eu, v sekci „Programy a itility pro RW“ – Mapy.cz do Railworks. (Nechci zde psát přímý odkaz, aby příspěvek nebyl zadržen Akismetkem.)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..