Poslední dobou řádící koronavirová epidemie likviduje jednu dlouho plánovanou akci za druhou a nejinak tomu bylo i v případě oslav 40 let od zahájení provozu řady 131, tehdejší E479.1 v Rušňovém Depu Spišská Nová Ves. Abychom si to alespoň trochu vynahradili, rozhodl jsem se vydat již nějakou chvíli připravovaný model této lokomotivy, jakkoli jsem původně zvažoval zda ho vůbec zveřejňovat.
Tento model se snaží co možná nejvěrněji zreprodukovat chování této lokomotivní řady v simulátoru., ale i přesto znalci této řady určitě nějaké odchylky naleznou.
Chtěl bych velmi poděkovat pracovníkům RD Spišská Nová Ves, především pak dvoum nejmenovaným zaměstnancům za poskytnutí materiálů a informací k tvorbě tohoto modelu. Velký dík rovněž patří Ivanovi Kamenskému za konstruktivní připomínky k chování lokomotivy v simulátoru.
Autor 3D modelu vč. textur: yuz6099 (Alexander Yuzhaninov)
Korekce 3D modelu: Kal000px (Dominick Chaloupka)
Zvuky: JachyHm (Jáchym Hurtík) a Piotr W.
Postprodukce zvuků: Kal000px a JachyHm
Model kabiny: yuz6099, Kal000px
Skript, blueprinty: JachyHm
Návrh vzorce pro výpočet Ft: Tomáš Ondovčín
A v neposlední řadě také testeři: bob57, Kal000px, Mates Šebek, Piotr W., Kuba Vacek, Martin Štěpánek, Ivan Kamenský, David Hanousek, Jaroslav Küfner, Martin Fojta, Jaromír Smékal, Jakub Novák a jistě mnoho dalších na které jsem zapomněl.
Velký dík také patří Kiskimu za nástřel trakční charakteristiky a nápad jak vyřešit zobrazování omezení rychlosti na rychloměru s co nejmenším počtem objektů, který jsem si s jeho svolením vypůjčil.
Model včetně tří úžasných scénářů od Martina Štěpánka ke stažení zde 131_v26042020.7z (121MB), 131_v27042020.7z (121MB), manuál pak zde.
Lokomotivy se ve hře nachází v provideru ‚yuz6099‘, asset ‚131pack01‘.
Oprava scénáře Pn48227 ze dne 03.05.2020.
Zdrojový kód je distribuovaný pod licencí MIT a volně dostupný z git.jachyhm.cz. Tam také prosím směřovat veškeré chyby a připomínky.
Stejně jako u předešlých modelů, pokud se vám moje tvorba líbí, můžete mě finančně podpořit zde:
Video s postupem nahození lokomotivy, SILNĚ DOPORUČUJI ZAPNOUT SI U VIDEA TITULKY:
Přeji příjemné svezení za všechny kteří se na modelu podíleli.
Změny ve verzi 27.04.2020:
- Opraveno nezobrazování textur pozičních světel při nejnižším nastavení grafiky
- Opravena bílá písmena na decalech při nejnižším nastavení grafiky
- Doplněn zvuk plochých kol a možnost dynamického „obutí“ lokomotivy
- Opraven synchronní skluz všech náprav – estetická úprava pro přehlednost, nemá vliv na jízdu soupravy
- Zobrazování nápisu „EDB Vypnuta“ pouze za stání
Změny ve verzi 26.04.2020:
- Zrychlené plnění řidicí jímky rozvaděče – významně zkrácen čas před prvním zabrzdění
- Stopa maximální dovolené rychlosti při aktivním manuálu nebliká
- Maximální tlak v brzdových válcích změněn na 3.8 BAR
- Změněn algoritmus rozhodování brzdových režimů – do 3200t loko vždy v P
- Odstraněna závislost na ČD380 v D1 testu
- Opravené přehrávání registrace RDST při přepnutí na pohled z kabiny
- Zablokována možnost ovládat topení vlaku bez vložené kličky topení
- Korekce spotřeby vzduchu z hlavní jímky
PS:
S ohledem na fakt že MIREL RM1 a MIREL VZ1 jsou umístěny pouze na liché sekci a radiostanice na sekci sudé NENÍ MOŽNÉ provozovat lokomotivu v jiném řazení než lichá-sudá. Při spojení sekcí sudá-sudá MIREL VZ1 ani MIREL RM1 nebudou fungovat. Při spojení sekcí lichá-lichá pak VZ1 i RM1 shodně vypíší E05 – porucha komunikace s II. stanovištěm a RDST nelze zapnout!
Zdravim, mam problem s mirelom a radiostanicou. Netusim ako mam cez quick drive spojit tie dvojicky tak aby mi fungoval mirel a radiostanica, ak mi s tym vie niekto pomoct budem rad. Dakujem za odpoved.
Musíš si sestavit consist s minimálně jedním párem mašin tak, jak je uvedeno zde na stránce červeně – sudá + lichá nebo opačně lichá+sudá. Je to tam snad popsáno málo srozumitelně? Pro tebe zřejmě ano, když ještě neumíš psát s diakritikou a interpunkcí, takže píšeš debílkovštinou.
Neboj sa, ja viem písať aj s diakritikou…, lenže problém je ten, že ja nerozumiem tým vaším českým názvom lichá, sudá… Neviem ako mám tie mašiny zostaviť lebo ich neviem rozoznať. A nemusíš hneď urážať ľudí, Ďakujem… 🙂
Tak sa opýtaj stareho otca či uja, ten po česky bude vedet.
Vy mladý viete prd. Párna a nepárna vieč čo je?!
Kde tě kdo uráží? Máš problém pochopit jednoduchý psaný text, jak vidno.
Prestav si, že neviem ktorá je párna a ktorá je nepárna preto to píšem sem lebo neviem ktorá mašina je párna a ktorá nepárna a bol by som rád keby si tu nebliakal a normálne mi povedal ako ich mám rozoznať. Ďakujem
Číst a psát zvládáš, jak vidno. Ale počítat (rátat) se budeš muset naučit ve škole.
Žial tuná niesu doučovacie krúžky zdarma pre zaostalikov.
Neboj sa, ja viem písať aj s diakritikou…, lenže problém je ten, že ja nerozumiem tým vaším českým názvom lichá, sudá… Neviem ako mám tie mašiny zostaviť lebo ich neviem rozoznať. A nemusíš hneď urážať ľudí, Ďakujem… 🙂
Je to jednoduché – proste použi dve príbuzné čísla, napr. 131 025 + 131 024.
zastavkou
pred zavadou mi vse zamrzne a spadne mi hra nevite cim to je
máš pravdu, nevíme, nemusíš nám to oznamovat, tydýt
Hello to all. When you turn off the EDB, an inscription appears that the EDB is turned off, but when driving, the inscription disappears and the train still brakes with EDB. The EDB switch does not work from the keyboard to one side. Or is it just me? Explain how the button works? And it’s even better if someone translates the manual into English, preferably so that you can copy the text into the translator. Sorry for my Google English.
Přechod J/EDB/J funguje. Možná se objeví občas malá prodleva do úplného odbrzdění. Lze to vysledovat v diagnostice.
Je správné, když je manuál napsán v jazyce země, kde byla lokomotiva vyrobena, podle ní také vytvořen model a naskriptován příslušníkem stejného státu – tedy česky. Kdo potřebuje manuál v jiném jazyce, má možnost si text jednoduše přeložit translátorem, jako my si překládáme tvůj text, který jsi sem v ložil v jiném jazyce, než by se slušelo.
Překladatel nemůže přeložit příručku. PDF je chráněn před kopírováním textu a ti, kteří znají anglicky a česky, nebudou obtížné překládat příručku. Nežádám o překlad do mého rodného jazyka, ale pouze do angličtiny, abych pochopil, jak fungují některé z funkcí lokomotivy. Konec konců, nejen lidé, kteří znají česky, mohou mít zájem o doplnění. Přesun do EDB a zpět funguje skvěle. Zeptal jsem se, že pokud je EDB vypnutý spínačem na dálkovém ovladači, objeví se varovná zpráva o vypnutém EDB, ale při jízdě nápis zmizí a lokomotiva přepne z třecího brzdění na EDB. Jak se mi zdá, neměl by to dělat, EDB je nucen. Také jsem požádal, aby rotace přepínače EDB na ovládacím panelu z klávesnice nefungovala, přepíná se v jednom směru – nikoli ve druhém. Takže jsem zvědavý, jestli by tlačítko na klávesnici mělo uvolnit vzduch z brzdových válců lokomotivy? Omlouváme se za můj Google Czech.
PDF už dávno není chráněn proti kopírování textu, stačí soubor otevřít v prohlížeči třetích stran místo v originálním Adobe a jednoduše text zkopírovat do překladače.
Nevím, jaký je tvůj rodný jazyk, to jsi nikde neuvedl. Nicméně překladač umí překládat i z češtiny, takže opravdu není nutný EN jazyk kvůli překládání do jiných jazyků.
Apropo doplním že se mýlíš.
Model byl vytvořena Rusem 🙃
Já dělal jenom skript a zvuky.
Hello,
at first, don’t hesitate to speak English.
Most of us do understand, and those who don’t „can use translator“ 🙂 .
As for dynamic brake – this was an issue fixed few months ago. Unfortunately it was too minor update to publish it, so I postpone it until new livery publishment, but one of them would probably never be released as the author of it changed his mind and other aren’t finished yet.
If you want (and can) you can download source from GitLab and „compile“ it for yourself.
As for English manual – yes, I wanted to make one, but at first I did not have time for it and then I forgot about it.
Also, specifically 131 is not such class which would be used by foreigners as it has only 3 kV DC system and only MIREL safety system, thus it’s used only in CZ/SK/PL. At least I thought that.
By the way, as for bob57, he is an oldschool man, so he prefers Russian more than English.
But most of us do not.
Oh. Almost forgot.
Dynamic brake can be controlled by ‚<' and '>‚ keys on keyboard or by mouse. Both should work, but never tested it on Russian??? layout, maybe it’s caused by that.
Also, if I get correctly your Czech translated text, you can release loco brake cylinders by using ‚C‘ key on keyboard. But again – I have no clue how does that work on non-latin layouts.
Thank you very much for your answer. Problems with EDB were present in version 27.04 downloaded here. After downloading the source code from github, everything started working. The forced switch off EDB from the control panel and the air release was started working by pressing the „c“ key. Building a locomotive from source is easy! (I thought it so hard). The main thing is to first read the blueprint manual and deal with the „provider“ folders. Although for ordinary users, a ready-made rwp package is better.
But there is one problem left: the EDB switch does not work from the keyboard. Pressing “Shift + F” it turns off EDB normally, but after that pressing “F” does not switch back. I looked in the inputmapper the “F” key is registered and should work. What is the reason for this behavior I don’t understand, but this is not a global problem and can be switched with the mouse.
And the Czech railways are interesting to me as a resident of the ex-USSR. In many countries, locomotives produced in the Czech Republic are used 🤝. We also have similar signaling and much more. Thanks again for the locomotive and other addon’s!
casso_svk, ve všech třech bodech popisuješ to, co tak má být.
1. V koleji je pro světlo žlutého mezikruží jen jeden kód a tím se oznamuje nejbezpečnější – nejnižší rychlost 40. Pro vyšší návěštěnou rychlost musí strojvedoucí hrábnout do kláves a zařízení oznámit korekci na vyšší hodnotu ručně v časovém limitu.
2. Pokud není řádně zajištěna, logicky se pohne po spádu. Proti spádu to díky bugu RW umí také a to až do 5 promile.
3. „save” neukládá stavy skriptu, takže logicky obnoví základní stav. Stará známá věc. Amerika znovu neobjevena.
Dobry den. dakujem za skvelu lokomotivu. 131ky su najbeznejsimi u nas na vychode slovenska.
vacsina veci funguje uplne skvele, ale nezda sa mi niekolko veci. niesom expert, mozno to tak ma fungovat, ale nemyslim si.
1. mirel nespravne koduje navestidla s rychlostou 60 a 80km/h. vsetko zobrazuje ako 40km/h, co ma za nasledok nudzove zastavenie 🙁
2. neozivena lokomotiva s nakladom vo svahu sa pohne, aj ked nema tlak v hlavnom potrubi
3. ak si pridam lokomotivu cez build do standard (pravdepodobne to robi aj v ostatnych) a pocas hrania urobim cez f2 save, tak po znovunacitani savenutej pozicie je lokomotiva v pociatocnom stave
Pro začínající méně zkušené uživatele, přesto fanoušky železnice, nebylo by možno vytvořit auto-start?
Z videa jde snadno pochopit, jak lokomotivu zprovoznit. Někdy se musí ze začátečníka stát pokročilý… 🙂
Tak,tak…..
Skvelá práca!
Ahoj, nejde mi udělat test D1 přesně v části s vlakovou brzdou nevíte čím to je díky. 🙂
https://www.facebook.com/groups/538664082954032/permalink/1613056565514773/
JaKal traindesign
Sice to mělo být na Gitlabu a ne tady, ale obojí opraveno.
· 1 t
Kde je tedy ta oprava? Poslední aktualizace je tu 27.4.
Ahoj , mně se loko nahodila v pohodě , ale nereaguje mně tl. bdělosti respektive v masině reaguje na stisknutí mezerníku , ale nic to nedělá po chvilce NZ5. a konec.Nevíte co dělám blbě?
NZ5 je nezajištění vozidla proti pohybu. A existují dvě možnosti, jak toto mohlo nastat:
1) loko stojí a její brzdové válce jsou prázdné = nezajištění vozidla proti ujetí. Řešením je zabrzdit pomocí BP a bude pokoj.
2) lokomotiva se rozjíždí, ale nápravový snímač zatím neobdržel informaci o rotaci nápravy a Mirel si myslí, že lokomotiva stojí a není zajištěná. Řešením je při zvukovém signálu přitáhnout a povolit BP, aby se naplnily brzdové válce (stačí na 1 bar) a signál přestane.
Ad JachyHmnapsal: 28.4.2020 (14:08) Tak tušíš špatně. Nepište sem prosím blbosti když to nevíte jistě.
Jestliže nahazuji odstavenou mašinu a při tomto S 101 překládám z 0 do J a později z J do V, tak jsem podmínku splnil. Není moje vina, že to prostě D1 test nepobere a po ostatních manipulacích vyžaduje opětovné V-0-V pro odmazání poslední nesplněné čárky. Tvoje nenulová rychlost by neměla nastat, když jsou utaženy dosud obě ruční brzdy a zatařená přídavná. Jak se ty impulzy asi načtou, když nula tu neexistuje a pořád se problikává nějaká rychlost na kolika desetinných místech … Nenulovou rychlost generuje sama hra. Nechám odstavenou mašinu blízko šturcu zajištěnou a po nějaké době je mašina nastrčena do berana, přestože je to do kopce hore a ne dole.
Nicméně pro tvou teorii zásahu a přerušení testu z důvodu nenulové rychlosti nesvědčí chování ani podmínky. Nedošlo k akustické výstraze zásahu ani výpisu a k přerušení testu dojde i při tlaku pod 3,5bar, což by nemělo nastat.
Nadále tedy platí „Bez zjevného důvodu“. Třeba na to časem přijdeš. Těch chyb se už odstranilo nepočítaně. Víš sám, kolik hodin nejen nočního času jsem ti věnoval na tvé konzultaze a vždy se něco našlo.
Úmyslně jsem napsal S101, aby tě právě neiritovalo „spínač řízení“ Stejně to nepomohlo. 🙂
Ad JachyHmnapsal: 28.4.2020 (14:08) Tak tušíš špatně. Nepište sem prosím blbosti když to nevíte jistě.
Jestliže nahazuji odstavenou mašinu a při tomto S 101 překládám z 0 do J a později z J do V, tak jsem podmínku splnil. Není moje vina, že to prostě D1 test nepobere a po ostatních manipulacích vyžaduje opětovné V-0-V pro odmazání poslední nesplněné čárky. Tvoje nenulová rychlost by neměla nastat, když jsou utaženy dosud obě ruční brzdy a zatařená přídavná. Jak se ty impulzy asi načtou, když nula tu neexistuje a pořád se problikává nějaká rychlost na kolika desetinných místech … Nenulovou rychlost generuje sama hra. Nechám odstavenou mašinu blízko šturcu zajištěnou a po nějaké době je mašina nastrčena do berana, přestože je to do kopce hore a ne dole.
Nicméně pro tvou teorii zásahu a přerušení testu z důvodu nenulové rychlosti nesvědčí chování ani podmínky. Nedošlo k akustické výstraze zásahu ani výpisu a k přerušení testu dojde i při tlaku pod 3,5bar, což by nemělo nastat.
Nadále tedy platí „Bez zjevného důvodu“. Třeba na to časem přijdeš. Těch chyb se už odstranilo nepočítaně. Víš sám, kolik hodin nejen nočního času jsem ti věnoval na tvé konzultaze a vždy se něco našlo.
Úmyslně jsem napsal S101, aby tě právě neiritovalo „spínač řízení“ Stejně to nepomohlo. 🙂
Ahoj, děkuju za mašinku, ale po prvních blbinkách v noci se mě zdá, že tlumené světla vůbec nesvítí, jen ty dálková a nebo nouzovky. Taky se mě osobně zdá, že je plné vnitřní osvětlení nějaké přepálené.
A rád bych se zeptal jestli existuje nějakej zaručenej postup jak zprovoznit dvě dvojičky na vlaku jako, asi to říkám blbě, vedoucí a na postrku. Nejde mi dokončit D1 test na postrku, vždy mě to na tej druhej dvojci při navolení plnění na brzdiči vypustí všechen vzduch ze vzduchojemu. Děkuju.
Např. tady:
https://youtu.be/BWDa1d6ctLg
Nastav si na postrku Mirel na ZAV, ten by neměl sestřelit EPV na nesplnění podmínek nezajištění stojícího vozidla.
Jako, b57, to s tím odbrzděním je pravda, mně to taky někdy nejde. Aby se odbrzdilo, tak se musí: Spustit sběrače, vypnout HV, vypnout kompresory, zvednout sběrače, zapnout HV, zapnout kompresory a čekat, jestli to odbrzdí.
Cože?! Co to je zase za blábol????
Tuším, co asi jej s odbrzděním zlobí. Není potřeba tak složitě vše procházet. Bez zjevného důvodu se kousne na Mirelu D1 test a nejde naplnit potrubí. Je tam prostě někde chybus, který ten Mirel blokne, takže je nutné shodit jistič a po nahození zase hezky znovu kolečko D1. Navíc D1 test nebere pohnutí S101 v kterékoliv poloze, ale pouze mezi V-0-V. Netuším, proč nechce započítat už první pohyby přepínače, když se s ním hýbe při nahazování a bere teprve pozdější.
Tak tušíš špatně. Nepište sem prosím blbosti když to nevíte jistě. Ani na FB. Ani k videu. NIKAM.
Bez zjevného důvodu to samozřejmě není, důvod zjevný je a v manuálu k MIRELu je napsaný hned dvakrát.
Pokud v průběhu D1 testu vyhodnotí zařízení NENULOVOU RYCHLOST (ve skutečnosti dva impulsy impulsního snímače rychlosti), uvede se zařízení DO BEZPEČNÉHO STAVU, tím se myslí otevře oba kanály C i M. Jedinný způsob jak pokračovat v nahazování je MIREL vypnout a zapnout a znovu vykonat D1 test s zajištěnou lokomotivou proti ujetí. Třeba RB.
MIREL vyžaduje aby spínač řízení dosáhl obou stavů ŘÍZENÍ ZAPNUTO a ŘÍZENÍ VYPNUTO. Opět je to v jeho manuálu zmíněno několikrát. Na 131 spínač řízení není, je zde spínač funkčních stavů. Ten odpovídá ŘÍZENÍ ZAPNUTO v polohách V, J, Pv a Pk a ŘÍZENÍ VYPNUTO v polohách 0 a K.
Jestliže nahazuji odstavenou mašinu a při tomto S 101 překládám z 0 do J a později z J do V, tak jsem podmínku splnil. Není moje vina, že to prostě D1 test nepobere a po ostatních manipulacích vyžaduje opětovné V-0-V pro odmazání poslední nesplněné čárky. Tvoje nenulová rychlost by neměla nastat, když jsou utaženy dosud obě ruční brzdy a zatařená přídavná. Jak se ty impulzy asi načtou, když nula tu neexistuje a pořád se problikává nějaká rychlost na kolika desetinných místech … Nenulovou rychlost generuje sama hra. Nechám odstavenou mašinu blízko šturcu zajištěnou a po nějaké době je mašina nastrčena do berana, přestože je to do kopce hore a ne dole.
Nicméně pro tvou teorii zásahu a přerušení testu z důvodu nenulové rychlosti nesvědčí chování ani podmínky. Nedošlo k akustické výstraze zásahu ani výpisu a k přerušení testu dojde i při tlaku pod 3,5bar, což by nemělo nastat.
Nadále tedy platí „Bez zjevného důvodu“. Třeba na to časem přijdeš. Těch chyb se už odstranilo nepočítaně. Víš sám, kolik hodin nejen nočního času jsem ti věnoval na tvé konzultaze a vždy se něco našlo.
Úmyslně jsem napsal S101, aby tě právě neiritovalo „spínač řízení“ Stejně to nepomohlo. 🙂
no nevím jak vám ale mě ta mašina nechtěla odbrzdit skoro na všech mapách které mám na jedné trati mi fungovala a nekterých případech ani baterky nešly nahodit jen ten malý displej se nahodil ale rychloměr apod a to je pouze na fitkní a testovací trati 🙂 je to jen u mě nebo vám to funguje ?
der problém
kdyžvidíšnahozenýtenmalýdisplejbaterkysezaplycobysještěchtělzapínatnabaterkáchvůbectinejderozumětcototupíšešzablábolení
Od té nové verze to nechce odbrzdit… Jinak, mašina je suprová, fakt luxusní práce!
Myslel jsem verzi 26.4. Ve verzi 27.4. už mi to funguje. Ale jde blbě vidět na digitální text, jelikož je z „bodů“ a někdy třeba půlka toho obrazce chybí. (problikává)
Tak to tě zklamu. Ve verzi z 27. se opět nic ohledně brzd neměnilo. Takže je to jen a pouze chybnou obsluhou.
Textury decalů se rovněž nijak neměnily. Jenom vyzařovací parametry.
Ta viditelnost není jen v této verzi. Ta je od začátku. Je to nedostatek, ale vpodstatě to nemá vliv na funkci rostlináře. 😀
„Dopsal jsem to do nadpisu“ Nedostatečné.
Aktualizují se komenty, tak opravdu z toho nepoznat, co je aktualizováno. Mé řešení je logické i bez poznámky v nadpisu.
I po fixu ze dne 26.4.2020 mi ta dvojička brzdí dost divně. Synchronizace údajů na klávese F5 ohledně tlaku neodpovídá tomu, co ukazují manometry na lokomotivě. Při prvním brždění souprava nebrzdí vůbec, zase až někdy od 3,5 baru. Při dalším brždění lepší, ale pořád je to divné.
Protože se nejedná o fix brzdění. Je třeba pořádně číst a ne jenom mezi řádky. Jediné co update mění je že není potřeba před prvním brzděním čekat v řádu desítek minut, ale jenom jednotek.
„GitLab momentálně mimo provoz bo mi kurva celý server zasekal“
Chvilku to bylo jako funkční a už zase jen toto chybové hlášení.
Nahazuji mašinu a přídavná dává podle budíku 7bar místo 3,8bar, zatímco vlaková nedává vůbec nic, přestože je potrubí naplněno už hezky dlouho.
…
Po hodně dlouhé době konečně začala fungovat i brzda vlaková, ale také plní na 7bar, což je úplně špatně. Mašiny mají klasickou špalíkovou brzdu s normálními táhly v brzdoví, nemají jednostranné brzdové jednotky jako 150/350, kde je pro litinu potřeba zvýšený tlak.
Osvětlení kabiny při zapnutí bliká, jako by byly zářivky napájeny z distribuční sítě a startovány kontaktním startérem přes tlumivku. Zde by ale měly být vzhledem k nízkému palubnímu napětí napájeny z tranzistorového měniče, takže by se měly rozsvítit rovnou bez blikání.
Můj GitLab s ostatními projekty je momentálně vypnutý, protože strašně zpomaloval server. 131 je přesunutá na gitlab.com.
Ad. brzdy – trochu jsi zaspal, je to už nějakou chvíli opravené, sekl jsem se v desetinné čárce.
Ad. osvětlení kabiny – asi záleží jak kde. Na 460 bliká, udělal jsem to tak i tady. Na hratelnost to nemá žádný vliv, tak bych to neřešil 🙂
„Na 460 bliká“. Ano, tam je síť 220V50Hz z motorgenerátoru.
Je to chvíli opravené, což by se člověk bez velmi pozorného sledování nedověděl, protože je to na původním místě linku a jediné, co se změnilo v tom linku, tak to je jediná číslice v datu. Lépe by bylo nechat původní zápis, ten jen zneplatnit a pod ním udělat alespoň nový se změnou a funkčním linkem.
To už si člověk všimne, že se něco změnilo.
Dopsal jsem to do nadpisu 🙂
„Na hratelnost to nemá žádný vliv, tak bych to neřešil “ Jak co. To blikání nebude bez blikání mít asi vliv. To přepálené světlo ale vliv má a to dost velký. Bohužel zářivkové osvětlení kabiny přepaluje i měřící přístroje a je jedno, jestli jsou vypnuté či nasvícené. Původně jsem si myslel, že drastické zpomalení PC má na svědomí Štěpánkova standardně přecpaná aktivita, ale ukázalo se, že zpomaluje to světlo.
Zdravím, pro jakou mapu jsou ty přibalené scénáře? Jinak model fakt pecka, nemůžu se ho nabažit =D
Ostrava Svinov – Žilina a Kladské Pomezí.
Dobrý deň , mám problém , OBE absolútne nebrzdí , resp brzdí od cca 3,5 b , s ktorými v skutočnosti by bola hlava rozbitá na skle … Neviem či som jediný ,ale na videách na nete to fungovalo iným bez problémom …
Mám ten samý problém.
Rovnaký problém mám aj ja..
Má dvojička houkačku?
Ano, má.
Zdravím Jachym, prosím vás, mohol by som požiadať na vás kontakt? Facebook alebo messenger prípadne email? Rád by som s vami niečo prebral.
Vopred ďakujem
Jasné. Můžeme buďto na email: jachym.hurtik@gmail.com, nebo na Messengeru pod tímtéž jménem.
Nejde to nainstalovat-neukazuje se mi to ve scénáři,stejný problém i se 754😪
To se neinstaluje. Pouze se to rozbalí jednoduše z archivu na určené místo. Základy počítačové gramatiky. Viz manual. Ve scénáři to vidět je hned po vložení.
Ahoj, mám taký problém, keď zapnem bateriu tak buď na mireli sa zjaví ERR alebo nerozsvieti tachometer, mirel a pod
nevedeli by ste mi niekto poradiť čo s tým?
A čísla lokomotiv?
Tiež
Som pozeral aj manuál som pozeral a tam nič tiež nebolo.
A to jsem chtel delat svoje domaci rok xd
Supr, díky moc Jáchyme 🙂
Díky za model, Jáchyme 🙂
Ahoj Jachyme, díky všem za krásný vozejk-v textu Ti zřejmě chybí odkaz na manuál k těm dvojičkám.
Nechybí, manuál není, proto je článek zatím nepublikovaný. Bohužel to všem subscriberům rozeslalo emaily 😁.
To jsem trochu podcenil.
Čau mohu bych udělat převod z msts do railworsk na zveřejňování ti dám až to rozhodnes
Velice povedený a hezký model. Děkuji moc… Ale mám jeden problém…. díval jsem se na video a taky pročetl celé ReadMe, ale tak i tak mi nejde nahodit sběrač na druhé části lokomotivy…Předem děkuji za odpověď a přeju hezký den. 🙂